Sista semesterdagen!


Ja som överskriften lyder.. riktigt tråkigt! Spenderat hela Fm på toaletten, maginfluensa? välkommen!! Eller var det något olämpligt jag åt igår.. :S Är iaf lite bättre nu efter att ha sovit och faktiskt lyckats peta i mig en smörgås! :) Jag som skulle träna idag #%&!!¤&%
Ska ju egentligen på Bio ikväll - Bridesmade. Men känner mig inte helt hundra så undra om jag får hoppa det. Men VILL VILL VILL.. :(

Var iaf tvungen att pela mig ur sängen för att fixa mat.. hade tagit up kyckling ur frysen igår och kantarellerna bara låg och väntade.
Gick ändå fort att svepa ihop denna Kyckling/Kantarell paj..

Smal pajdeg:
* 2 dl Dinkelmjöl fullkorn
* 0,5 dl Grahamsmjöl
* 50 g Flytande margarin (lätt)
* 125 g Kesella lätt
* 1 krm salt

Vispa ihop alla ingredienser och låt stå kallt i kylen ca 30 min.

Paj fyllning:
* 2 st Kycklingfileer
*Ca 300-400 g färska kantareller
* 1 Gul lök
* 8 st Körsbärstomater

Stanning:
* 3 dl Cream Fraiche (lätt eller vad man känner för)
* 3 Ägg
* 2 dl ost (mager eller vad man känner för)
* Jag tog även i en skvätt Kantarellfond
* Salt
* Peppar

När pajdegen stått i kylen sin tid tryck ut den i en pajform ca 24 cm i diameter.. Grädda 7 min i 200 C.
Stek kycklingen och krydda den efter  behag. Stek även kantarellerna och krydda.
Hacka löken fint och klyfta körsbärstomaterna.

Vispa ihop allt till själva "ägg" stanningen.

När pajdegen är förgräddad häll då på fyllningen sedan stanningen över :)
Skjuts in i ugnen 200 C ca 25-30 min :)

Har dock inte smakat detta ännu iom att magen strejkar idag, är ett litet eget komponerat recept så jag hoppas verkligen att det går ner .. men det luktar ljuvligt iaf :D



// Linda


Kommentarer
Postat av: Sussi - 22 år, mamma & student!

Ser ljuvligt ut också!

2011-08-01 @ 11:01:59
URL: http://sussey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0