............................................................................................





Igår var det firande för min del av "nyår" då jag jobbar inatt :)
Min meny gick väl sådär.. hehe! Förrätten var ingen höjdare alls.. Avokadosoppa :S Aldrig lagat det förr så vet inte vad som hände, men den skar sig nog på ngt vis. Hehe.. Men som tur väl var varmrätten samt efterrätten RIKTIGT gott så det gjorde inget :)

En liten bild av efterrätten igår :) Olika Frukter, Krossad digestive samt Vanilj kesella..




Älskar efterrätter.. hehe! Bådar inte gott om det blir diet tider nästan höst/vinter.. :P

Var vaken länge i natt då jag ville ställa om dygnet lite sedan var jag inte alls trött.. Som tur väl gick Con Air på tv.. åå vilken gammal bra rulle :)
Fick bli lite natta mat där vid 1-tiden - när hungern föll in..
Knäckebröd m. Makrill/Ägg o lite lätt Majonäs :D LJUVLIGT!



Å ja då var vi där vif efterrättern igen :) *host* Men man kan ju inte komma tomhänt ikväll till jobbet när vi ska "fira" nyår där och allt så jag var ju bara tvungen.. (hmm) att fixa till lite Toblerone mousse och ha med mig :)
Detta är underbart gott - ett recept jag fått av min "gamla" vän Erica :))

Ska på lite hallon där sen är det bara att njuta :D




Här kommer receptet på denna super duper enkla dessert:

Ca 4 pers
* 150 g Toblerone
* 1 dl Turkisk youghurt
* 1,5 dl Grädde

Häll den turkiska yoghurten i en bunke
Smält tobleronen i en tjockbottnad kastrull på svag värme
Blanda ihop toblerone med yoghurten
Vispa grädden hårt och vänd försiktigt ner i blandningen





Voila

Häll upp i glas/skålar låt vila i kylen en stund (ca 1 h)  sedan är det bara att hugga in..


Önskar alla en riktigt fin nyårs afton!!

KRAM





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0