Göra en lång historia kort!?



Går det ens? 

Haft det ren ut sagt piss

Helgen som var började bra med natt jobb på fredagen och det skulle fortsätta hela helgen (trodde jag). Kommer hem på lördag morgon och ja vad råkar jag då ut för... Hjärnskakning (slog mig i huvudet).. Visste inget om detta då utan gick och la mig i godan ro. Sov tills kl 16 och var fortfarande blixter trött och hade ONT i huvudet. Upp och duscha för att försöka piggna till. Kaffe och så lite mat.. Nehe maten gick inte att äta började må riktigt illa. 
Fick lägga mig platt på soffan och sova.. Allt blev bara värre. 

Kunde till slut inte öppna ögonen pga huvudvärken och ljuskänslig, fick hög feber på köpet, fruktansvärt tryck i huvudet.. aldrig aldrig känt sån fruktansvärd huvudvärk innan kunde knappt gå då varje steg var som om något höll på att explodera! Hade även ont i nacken och upp i bakhuvudet... F*N med... 

Ja det var bara att ringa min lilla personliga sköterska Johanna så fick hon följa med mig in till sjukan.. 
Åh fy tusan vilken pärs det var. Folk överallt - tror jag (tittade ju knappt). Doktorer som frågade samma saker om och om igen.. Gjorde samma tester. Kommunicerar de inte??!! 
Något roligt var iaf när de kom in och sa att de skulle kolla min hudkostym.. HAHA! *dålig humor*

Iväg på skiktröntgen av skallen.. trodde lixom det räckte men NÄÄ iom att jag hade hög feber då över 39 C och ont i nacken ville de kolla så jag inte hade hjärhinneinflammation. 

OHHHH shiit!.. Stick i ryggen. Tänkte äsch det har jag ju gjort förr när jag fick epiduralen. HOST.. Detta var ju inte precis som det kan jag säga. Ingen bedövning fick jag! Plus att det tog typ 10 min det där provet.. 
Mina ben domnade av, jag tappade hörseln, blev illamående, yr o svettades som en tok.. usch det provet var verkligen ingen höjdare.

Såhär fräsch kan man se ut efter ett ryggmärgsprov - Ser mer död än levande ut! 






Blev sedan inlagd över natten för observation då jag fortfarande hade feber.. aldrig sovit på sjukhus förr och njee det var väl ingen hit trots att jag sov hela natten tills de väckte mig med ett blodprov i armen. AJ.. Ser ut som en nåldyna..

Jo just det när jag kom hem ifrån sjukan fick jag halsfluss med.. Life´s good! Massa pencillin att äta men......

NU ska jag stryka ett streck över alla sjukdommar. Nu vill jag bara bli frisk.. Fortfrande huvudvärk men det är på bättringsvägen! :) Jippie! 
Det tråkiga blir att stå över träningen nu iaf 1,5-2 veckor så huvudet hinner återhämta sig! :( 


SAKNAR dig träningen!! 





Ha det bra därute! 
//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0