-Proteinmuffins Brainiac-

Detta receptet hittade jag idag.. Döpte de till Brainiac´s för det såg allvarligt ut som hjärnor när de kom ut ifrån ugnen.. Haha.. Lät kanske inge vidare men dessa var riktigt goda som ett mellanmål. :D

10 st (medium)

2 msk olja
2 ägg
250 g kesella, lätt
2 dl proteinpulver
1 dl dinkelmjöl
1 dl sötningsmedel
1 dl minimjölk
2 tsk bakpulver

Jag blandade alla torra ingredienser först och sedan resten :)
Gjorde dessa på Casein protein Double Cocolate Almond.. Tog en tesked kakao med i smeten för lite mer smak men det behöver man inte.
De blev dock ganska "kletiga" så man fick inte av pappret.. Men det gick ändå :)
Nästa gång ska jag nog pröva att lägga någon frukt i som hallon/blåbär kanske!

Kördes i ugnen 175 C i MAX 20 min.. annars har de en tendens till att bli som gummi. Jag körde ca 18 minuter.

1.                                     2.                                       3.




Smaklig måltid!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0