Idag blev jag 5-år igen..


Vilken dag.. Å vilken mes jag blivit. *host*
Så fort jag klev in hos doktorn blev jag 5-år igen! Herregud Linda, vill du ha ett bokmärke också - skärp dig! :D



Kom in till ett uppdukat bord med skarpeller och diverse utrustning.. Började direkt fråga.

L: Vad ska ni ha allt det där till?
S: Ja till dig..
L: Whaaat?! (blev ännu räddare än jag varit innan, svetten RINNER)
S: Sådär lägg du dig ner nu så ska du få lite bedövning.
L: Med den stora nålen???
S: Ja det är ingen fara
L: AJJJJJJJJJJJJ
S: Så ja ligg här nu lite och vila så bedövningen hinner värka.
L: Tänker - Tick tack tick tack... Nu vill jag hem.
S: Så ja nu ska jag bara sätta ett stort grönt lakan över dig..
L: Tänker - Äntligen får jag se ut som hulken..
S: Så då ska jag känna om bedövningen börjat verka, du fick ju ändå 5 ml extra för du var så rädd.
L: Aj du.. den kan inte ha hjälpt..
S: Jo då nu kör vi
L: HJÄÄLLLPP... kan ni hålla min hand.. AJ aj... (Jag svettas som en tok och min gråa tröja är nu mörk grå)
L: E ni klara???
S: Nä jag har inte börjat ännu.. !!
L: AJ som SATAN i typ 3 minuter...
S: Så då var det klart nu ska jag bara sy.
L: SYYYY-  behöver jag sy? Med vadå en nål???
S: Ja det blir nog 3 stygn.
L: AJ AJ AJ... Detta är ju ännu värre!!!!!!! Är ni klara??
S: Har bara sytt ett stygn
L: Vaaa bara ett?? *väntar och väntar*
S: Så då var vi klara det blev jätte fint!
L: Tänker: Fint? Hur kan det vara fint med massa tråd och blod..
L: Försvinner stygnen av sig själva?
S: Nej de får du komma hit och plocka bort nästa vecka.
L: Plocka bort, de sa ni inget om?? Gör inte det ont?!
S: Nej då - va inte orolig.
L: Mmm Okej.. Tack då.
L: Tänker - Va inte orolig, det sa ni innan ni började idag med men va fasen det gjorde ju piss ont.

Reste mig upp ifrån britsen och de börjar skratta.. inte nog med att de redan skrattat åt mig när jag låg där helt utblottad på ett papperslakan..
L: Vad nu ?
S: Hahahaha... Titta (pekade på britsen)

Helt dygn surt... Hahaha... Jag sa ju att jag svettades som en griiiiis!
Hela vänsterbenet är bedövat ner till knät.. hehe.. Kan det vara de extra 5 ml jag fick.. ?

Undra vad läkaren och sköterskan tänkte om mig idag - 26 år och totalt "orädd".. HAHA.... Var ju värre än Tindra när hon får en spruta!! Vojne Vojne.. ! Att man kan vara så mesig!


Tur jag hann träna innan idag för nu blir det lugnt ett par dagar..
Rygg/Biceps :) Önska jag kunde behållt det lilla pumpet jag får i kroppen precis efter träningen och alla fina ådror som blir synliga!!! :D
Gick bra idag.. inga viktökningar men jag körde på så det rök!


Nu blir det till att laga soppa.. Ska testa ett nytt recpt idag - Oktobersoppa!!
Får den bra poäng ska jag slänga upp receptet här sedan!

Tjipp Tjopp ifrån mesen!! :D

//Linda

Kommentarer
Postat av: Sussi - Fullt upp i mammalivet!

Äh, jag kan ta stygnen på dig, jag ska vara snäll ;)

2011-10-28 @ 10:47:59
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: Linda

Åhh.. tog ju bort de igår! :( Jobbigt jobb med den dära lilla pincetten o klipparen!!.. hehe..

2011-10-28 @ 13:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0