Underbar dag!



God eftermiddag!!


En helt underbar dag - varmt och skönt är det ute och jag är "ledig" iaf tills kl 23 ikväll då väntar lite natt jobb i 3 nätter :D 

Har varit ute en hel del idag och Tindra har fått leka av sig med både cykel och sin nya sparkcykel - hon är super nöjd!! 



Fick även bli att stor handla idag :) Det går ju åt en hel del med mat!!!! 
Det går riktigt bra med maten nu och jag får i mig allt det jag behöver äta och nog lite där till ibland :P Haha.. Älskar verkligen mat. 

Idag fick det bli lite Sweet Chili Lax - super gott och super lätt! 



Hittade bara en gammal bild men denna laxen är super god! 
Idag blev det med potatismos till istället :) 

Recpet:
*Laxfile
*Limesaft
*Sweet Chili Sås
*Naturella Cashewnötter

Lägg laxfilén i en form och salta den. Häll sedan på limesaft efter egen smak. Toppa med sweet chili sås (mycket :P) Och avsluta med att lägga på hackade cashewnötter. 
Kör i ugnen 175 C i ca 20 min.. Jag gillar min lax torr.. haha.. Så jag brukar köra den 200 C i 20 min :D 

Brukar även servera den med Knorrs Cirtron/Dill "dip" blandad i lätt cream fraiche :D Denna går även också utmärkt att ha som topping på laxen om man vill det! 

LAGA OCH NJUT!!! 


Nu ska här vilas middag sedan inta lite Craze för att gymma av sig lite grann! :) Har egentligen framsida lår och vaderna idag men vet i tusan om jag vågar ge mig in på att då jag har riktigt ont i ländryggen, förmodligen efter gårdagens marklyft :/ 
Jag får känna av läget när jag börjar kära knäböj idag! Annars får jag stuva om lite i schemat!! :O 


Hoppas alla haft en lika fin dag som jag!! 

//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0